دکتر ماکان آریا پارسا کیست؟
کارآفرین بودن و داشتن یک کسب و کار برای همه ما سرگرم کننده و لذت بخش است. اگر برخی افراد را مدیریت می کنیم، کسب و کار خودمان را داریم و احساس می کنیم تمام تلاشمان برای خودمان است. البته به این راحتی هم نیست وگرنه الان تعداد کارآفرینان موفق آنقدر کم نبود! در این مقاله با ما همراه باشید تا کارآفرینی را از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا، کارآفرین نمونه کشور بررسی کنیم.
بهتر است ابتدا کمی بیشتر با دکتر ماکان آریا پارسا آشنا شوید و سپس به سراغ آموزش های جالب بروید:
دکتر ماکان آریا پارسا کیست؟
نام ماکان آریا پارسا در میان برترین موفقیت های مختلف و چندین مورد مهم می درخشد. او متولد 1365 از جمله کسانی است که کشورمان مدیون زحماتش است.
در سال 1396 عنوان کارآفرین برتر کشور و مدیر برگزیده فناوری اطلاعات کشور را به خود اختصاص داد. . این جوان کارآفرین همواره در فراز و نشیب زندگی مردم تغییرات و تحولات چشمگیری در زندگی جامعه به ویژه جوانان ایجاد کرده است.
در مورد تحصیلات ماکان آریا پارسا باید بگویم که وی دارای مدرک دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی، MBA در دانشگاه اشتاین بیس برلین، MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و لیسانس صنعت در تولید صنعتی است. این جوان و کارآفرین شایسته کشورمان در زمینه مشاوره، آموزش و نیروی انسانی بسیار قوی است.
خلاصه سوابق تحصیلی دکتر ماکان آریا پارسا
در ادامه به صورت بسیار مختصر با ماکان آریا پارسا آشنا می شویم:
متولد 1365 در اصفهان
لیسانس مهندسی صنایع گرایش تولیدات صنعتی
کارشناسی ارشد مدیریت MBA، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
MBA مدیریت، دانشگاه Steinbeis، برلین، آلمان
دکتری کارآفرینی، آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی
گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 901: 2000 از DNV هلند
مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مدیر ارشد فناوری اطلاعات در سال 1396
آیا دوست دارید چند تا از آموزش ها و فیلم های دکتر آریا پارسا را در سایت آپارات مشاهده کنید؟
بر روی لینک زیر کلیک کنید! ?
آپارات دکتر ماکان آریا پارسا
چرا نگاه کردن به عادات افراد موفق می تواند تاثیر مهمی داشته باشد؟
راه اندازی یک کسب و کار جدید یک پروسه طولانی است و باید با یک سری مشکلات و بحران ها در کفش خود دست و پنجه نرم کنید! اما یک راه خوب برای افزایش شانس موفقیت این است که ببینیم عادات موفق ترین کارآفرینان ایران و جهان چیست!
شاید باورش سخت باشد، اما ایجاد عادات حتی مهمتر از تعیین هدف است! اتفاقا یکی از ویژگی های کارآفرینی ایجاد عادات خوب است که در ادامه می خوانید: در بیوگرافی بسیاری از کارآفرینان موفق مانند هوارد شولتز (استارباکس) و استیو جابز (اپل) یا کارآفرینان داخلی و خارجی، رفتارها و عادات وجود دارد. . رایج هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.
چند عادت مهم کارآفرینی به نقل از ماکان آریا پارسا
چند نمونه از عادات مهم کارآفرینان موفق را از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا می خوانیم:
تسلیم نشو؛ گاهی عقب نشینی ??
دکتر آریا پارسا معتقد است یکی از مهم ترین گزینه هایی که می توانند راه اندازی کنند، زایمان زودرس است. به عنوان یک کارآفرین، حتما صبر کنید و منتظر بمانید و به زودی خود را نشان خواهد داد، در چنین شرایطی ممکن است لازم باشد از موقعیت خود عقب نشینی کنید، اما هرگز در زندگی و کارتان تسلیم نشوید.
بدون بهانه؛ در مورد درس ها و تجربیات صحبت کنید!
افراد موفق تقریباً هر موقعیتی را کنترل می کنند. آنها تنها دلیل شکست را تصمیمات اشتباه می دانند. به جای اینکه دنبال مقصر بگردند، سعی می کنند از تجربیات و درس های آموخته شده استفاده کنند تا یک اشتباه را دوبار تکرار نکنند.
چه چیزی را دوست دارم؟ شما باید چیزی را از دست بدهید!
وقتی صحبت از موفقیت بزرگتر می شود، لازم نیست برای دستیابی به چیزهای کوچکتر بگردید. به عنوان مثال، برای گذراندن زمان بیشتر با افراد موفق، باید بدانید که چیزی به شما اضافه نخواهد شد.
نه در مورد مشکلات؛ در راه! ?
به جای اینکه به این فکر کنید که چرا اتفاق بدی افتاده است، روی بهترین کاری که در حال حاضر انجام می شود تمرکز کنید. کارآفرینانی که همیشه به موفقیت فکر می کنند به دنبال راه حل های جدید و نوآورانه در بازارهای بزرگ و رو به رشد هستند، این ممکن است حتی بیشتر از روش های آزمایشی بعد از آن باشد.
حریص و جاه طلب باشید، پول در بیاورید
ایجاد پول یک راه منحصر به فرد برای حل مشکلات و کار است! به جای پرداختن به هزینه ها، به راه های جدید برای کسب درآمد فکر کنید. دکتر آریا پارسا همیشه برای کسانی که روش های جدید کسب درآمد را در سازمان ها پیشنهاد می کنند فوق العاده می داند.
ارتباط همه چیز است!
ارتباط و شبکه سازی نقش بسیار مهمی در موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین دارد. برقراری ارتباط با موفق ترین ها برای شما و شرکایتان، همکاران با استعدادتان و حتی رقبایتان به یک تجربه و استراتژی «برد-برد» تبدیل می شود.